martes, 18 de febrero de 2014

Acta Assemblea General Ordinària 2012-2013

 
ASSEMBLEA GENERAL ORDINÀRIA2012-2013
 
Dia: divendres 18 de gener - Hora: a 2/4 de 7 del vespre
 
Lloc: La Fassina, Av. Catalunya 22, Vilafranca. Edifici 2, Sala d’actes, entrada a l’esquerra. Amb el següent ordre del dia:
 
1- Situació actual del ClubBreu descripció de la temporada. Normes bàsiques i criteris a seguir.
 
2- Aprovació, si s'escau, de l'acta de l'assemblea anterior.
 
3- Balanç temporada 2011-2012.Resultats i funcionament econòmic.
 
4- Patixouparticipatiu. Treball en comissions:
Dinamització, suport a les monitores, vestimenta balls, maquillatge, economia, imatge (premsa, web, vídeos i fotografies), innovació, celebracions, festes,...)
Renovació de càrrecs. President, secretari, tresorer i vocals.
 
5- Torn obert de paraules
 
 
**************
1- Situació actual del Club Breu descripció de la temporada. Normes bàsiques i criteris a seguir.
OBJECTIUS DE PATIXOU AL LLARG DELS ANYS:
Patixou curs 2008-2009 objectius:
Formació del Club (Junta i estatuts) que van decidir tots els pares.
Participar en els Jocs Esportius Escolars:
Es van crear dos grups amb 20 patinadores i 3 monitores, entrenant els divendres a la tarda
Grup A grans (12 patinadores) amb la coreografia “Libèl·lules”
Grup B petites (8 patinadores) amb la coreografia “Galetes Maria”
Patixou curs 2009-2010 objectius:
Consolidació del Club.
Participar en els Jocs Esportius Escolars:
Es van crear dos grups amb 28 patinadores i 3 monitores, entrenant els divendres a la tarda
Grup A grans (18 patinadores) amb la coreografia “Buscant la Llum”
Grup B petites (10 patinadores) amb la coreografia “Hostesses de vol”
Patixou curs 2010-2011 objectius:
Consolidació i expansió del Club per Vilafranca i comarca:
Es va participar a diferents exhibicions i festivals.
Participar en els Jocs Esportius Escolars:
Es van crear dos grups amb 34 patinadores i 3 monitores, entrenant els divendres a la tarda
Grup A grans (19 patinadores) amb la coreografia “La Llegenda”
Grup B petites (15 patinadores) amb la coreografia “Benvingut a la fira”
Patixou curs 2011-2012 objectius:
Consolidació del Club:
Es va proposar treballar per comissions, implicant els pares i distribuint la feina.
Es va proposar la creació de delegats de cada grup. (No es va aconseguir)
Expansió del Club per Vilafranca i comarca:
Es va muntar el Primer Festival PatixouPenedès el mes de Juny.
Es va participar a diferents exhibicions i festivals.
Es va muntar el Casal d’estiu els mesos de Juny i Juliol (25 patinadores i tres monitores)
 Participar en els Jocs Esportius Escolars:
Es van crear tres grups amb 51 patinadores, tres monitores i tres ajudantes, entrenant els divendres a la tarda.
Grup A grans (17 patinadores) amb la coreografia “De la nostra terra”
Grup B mitjanes (15 patinadores) amb la coreografia “La dansa dels flamencs”
Grup petites Exhibició (19 patinadores) amb la coreografia “Gats i piolins”
Millorar el nivell de patinatge:
Es van demanar els serveis d’un entrenador federat.
Es va fer un intensiu de dos dies per setmana durant el mes de Juny.
Patixou curs 2012-2013 Objectius:
Participar en els Jocs Esportius Escolars:
A hores d’ara hi ha quatre grups amb 77 patinadores, tres monitores i tres ajudantes, entrenant els divendres a la tarda
Grup A grans (15 patinadores) amb la coreografia “Homes llop”
Grup B1 mitjanes (15 patinadores) amb la coreografia “Llangardaixos”
Grup B2 mitjanes (20 patinadores) amb la coreografia “Ninjes”
Grup petites Exhibició (27 patinadores) amb la coreografia “Cuques de llum”
Participar en els Campionats de Catalunya federats (patinadores que hi estiguin interessades):
Millorar el nivell de patinatge:
Mantenir els serveis d’un entrenador federat.
Augmentar els dies d’entrenament:
Dimecres: 1 Grup de grans (12 patinadores + monis)
Dissabte:
1 Grup de grans (11 patinadores)
1 Grup de mitjanes-grans (12 patinadores)(al 2013-2014 s’intentara passar a dimecres)
1 Grup de mitjanes-petites (12 patinadores) )(al 2013-2014 s’intentarà passar a dimecres)
Obtenir el certificat de patinatge xou a la federació (patinadores que hi estiguin interessades).
Muntar la coreografia necessària per l’examen a la federació.
Muntar (aprofitar) coreografies destinades a una propera competició (Gener 2014):
1 Grup de grans majors de 16-18 anys (Quartet exhibició - competició).
1 Grup de mitjanes mes petites de 16 anys (a partir de setembre).
Activitats del Club al marge de les competicions:
Muntar el Segon Festival Patixou Penedès el mes de Juny.
Participar a diferents exhibicions i festivals.
Continuar amb el Casal d’estiu els mesos de Juny i Juliol.
Muntar un intensiu al mes de Juliol obert a totes les patinadores de la comarca.
Organització del Club:
Proposar la necessitat de treballar per comissions, implicant els pares i distribuint la feina:
·         Comissió econòmica.
·         Comissió de coordinació i de relació amb clubs i organismes.
·         Comissió de material, vestuari i maquillatge.
·         Comissió de comunicació i publicacions.
·         Comissió de festes.      
Proposar la creació de delegats de cada grup que treballaran amb la comissió de coordinació amb la finalitat de:
·         Canalitzar els suggeriments de les patinadores i pares.
·         Donar suport a les monitores.
·         Coordinar les sortides.
 

La Junta Directiva del CLUB DE PATINATGE ARTÍSTIC PATIXOU , per a un bon funcionament organitzatiu, administratiu, tècnic i esportiu del Club, ha decidit desenvolupar les presents normes de règim intern.
Aquestes normes són un document obert a la inclusió de totes aquelles modificacions que sorgeixin per atendre les necessitats de cada moment.
Totes les persones que integren la disciplina d’aquest club es comprometen a conèixer, complir i fer complir el present Reglament de Règim Intern.
1)       Prèviament a la inscripció: 
L’entrenador / a efectuarà, si és necessari, un període de prova on s’efectuarà l’adaptació i el nivell per als nous pre-inscrits, prèvia signatura per part dels pares o tutors legals del document eximint de tota responsabilitat al Club en cas d’accident durant la prova/període de prova. El període de prova queda definit quan encara no s’ha formalitzat la primera quota d’inscripció.
2)       És l’entrenador qui decideix el grup dels patinadors en funció de les habilitats adquirides, i no només en funció de l’edat o curs escolar.
3)       Tots els socis nous hauran d’omplir una fitxa amb les dades personals, domiciliació bancària, així com el correu electrònic i telèfon mòbil. Han de comunicar la variació de les dades en el moment en què es produeixin.
4)       S’entén com a soci el patinador/a i tots els seus tutors legals encara que ja sigui major d’edat. Poden participar en les decisions del Club tots el que tinguin majoria d’edat.
5)       La quota que estipula el club per la realització de les seves activitats es única. Per tal de facilitar a les famílies el pagament de la quota es reparteix la mateixa entre diferents rebuts que es pagaran a través de domiciliació bancària. El repartiment dels rebuts els ha de decidir la junta del Club.. Si el cost total del curs és superior a la quota inicial prevista (per increment cost del vestit de ball), cal fer una quota extra la qual s’informarà al grup afectat. Si algun rebut és retornat, les despeses que es generin les abonarà el responsable del seu pagament. Caldrà, sempre, indicar prèviament si hi ha alguna dificultat d’efectuar un pagament. El fet que un patinador estigui de baixa per malaltia o lesió, no eximeix l’obligació de pagar la totalitat de la quota del curs. 
6)       Totes les patinadors hauran de tenir l’equipament oficial i portar-lo obligatòriament en els esdeveniments esportius. L’equipament de patinatge artístic consta de mallot i xandall (pantaló negre i dessuadora del club).
7)       Les quotes del curs no inclouen l’equipament i vestuari oficial del club, que es paga a part. També es paga a part, si s’escau, una part del vestuari especial per als balls de grup.
8)       Totes les patinadores hauran de ser puntuals, tant en els entrenaments com en les competicions i arribar amb la suficient antelació per a la realització de l’escalfament previ. Els descansos, en els entrenaments, es faran a criteri de l’entrenador/a. Per poder abandonar la pista, les patinadores sol·licitaran el permís de l’entrenador/a.
9)       En els entrenaments es durà roba ajustada (pantaló negre i samarreta blava preferentment) i els cabells recollits. No es mastegarà xiclet ni altres aliments. Es recomana portar una ampolla d’aigua per evitar la deshidratació.
10)   Els familiars no han de romandre ni a la pista d’entrenament, ni a les grades del pavelló, en els entrenaments habituals, pel bé dels patinadors/es, especialment dels més petits.
11)   El Delegat és la persona que rebrà les queixes, explicacions, etc. dels pares i/o patinadors/es. El Delegat ho comunicarà al Coordinador de Delegats que ho informarà be a l’equip tècnic i Junta Directiva si s’escau. Com alternativa tenen a la seva disposició un correu electrònic de contacte al blog del club (cpa@patixou.cat).
12)   El patinador que vulgui donar-se de baixa ho ha de comunicar de manera escrita o via e-mail al Club.
13)   La participació en esdeveniments esportius serà comunicada per la Junta Directiva o per l’Entrenador que serà l’encarregat de la seva organització tècnica. El/la entrenador decidirà, basant-se en la seva experiència i coneixement, el canvi de nivell dels patinadors.
14)   El patinador avisarà de les possibles absències als entrenaments.
15)   Es tractarà amb respecte a tots els membres que componen el Club, als patinadors d’altres clubs, als jutges, als entrenadors, dins i fora dels pavellons de les competicions o entrenaments i en qualsevol lloc on es representi al Club.
16)   Si algun patinador no compleix les normes d’aquest Reglament podrà ser amonestat pel /la entrenador/a o els monitors i si reincideix en el seu mal comportament podrà ser apartat de l’entrenament o no se li permetrà participar en alguna competició/exhibició.
17)   En competicions s’acataran les decisions dels jutges, corresponent només als entrenadors o per delegació als membres de la Junta la facultat de reclamar, si ho consideren oportú, per les vies reglamentàries.
18)   Es col·laborarà activament en les activitats que el Club proposi, tant per part dels patinadors com de les famílies en la mesura de les seves possibilitats.
19)   Es tindrà cura del material i de les instal·lacions tant pròpies (del Club o patinadors) com municipals.
20)   El Club de Patinatge Artístic PATIXOU té en propietat material per fer el manteniment dels patins.  La màquina de desmuntar i netejar patins es pot sol·licitar a la Delegada en hores d’entrenament i es retornarà el dia següent d’entrenament, prèvia signatura de full de control.
21)   Sempre, en els diferents pavellons on s’entrena, els patinadors faran un ús adequat de les instal·lacions. Evitaran deixar escombraries per terra a les pistes i vestidors, utilitzant sempre les papereres que hi hagi per aquest fi. Quan es produeixen desperfectes o bé el comportament dels patinadors no és correcte, les queixes se centren al Club i provoquen incidents evitables que perjudiquen a tots.
22)   El pares tenen dret a proposar a la Junta Directiva idees o activitats a través dels seus Delegats. Tindran dret a rebre informació sobre l’organització i estructura tècnica i sobre competicions, entrenaments, proves i altres activitats.
23)   L’elecció dels membres de la Junta Directiva i els vocals s’elegiran a  l’assemblea complint els estatuts del club. Els membres de la Junta poden afegir o revocar un vocal de la mateixa Junta fins a la celebració de la següent assemblea anual. És requisit indispensable de tots els membres de la Junta Directiva, a més de la seva condició de soci, el seu compromís desinteressat pel Club en les tasques assignades, la seva màxima implicació, la seva responsabilitat i saber estar davant les persones que integren el Club i la societat en general. Cap dels càrrecs de la Junta Directiva i responsable o coordinador serà retribuït.
24)   Tota la informació d’interès general del Club es farà pública mitjançant correu electrònic o en el blog http://patixou.blogspot.co.uk/
25)   Aquesta normativa complementa els Estatuts del Club de Patinatge PATIXOU.


 
2- Aprovació, si s'escau, de l'acta de l'assemblea anterior.
 
Acta corresponent a l'assemblea del Club de Patinatge Artístic PATIXOU celebrada el 7 d'octubre de 2011
 
 
Ordre del dia:
1. Lectura i aprovació de l'acta de la sessió anterior
2. Inici de temporada. Normes i criteris
3. Participació en concursos i/o exhibicions
4. Treball en comissions
5. Funcionament econòmic
6. Torn obert de paraules.
 
2. Inici de temporada. Normes i criteris
S'informa i es comparteix la satisfacció que el Club hagi crescut en nombre de patinadores respecte al curs anterior.
S'estableix que durant els assajos, les patinadores vesteixin amb unes malles i una samarreta negra. Les monitors mani- festen que es perfila millor els moviments.
Es recomana a les famílies de nova incorporació l'ús de la dessuadora pròpia del Club que es fa servir quan fa fred i, d'una manera especial, quan assisteixen a les competicions i al JESPE.
Es fa una nova comanda de la dessuadora amb talles diferents.
S'informa de la importància que té la puntualitat i la disciplina a l'hora dels entrenaments, tant de les patinadores com de les monitores.
Es recorda el compromís que tenen les patinadores i llurs famílies d'assistir als entrenaments i a les competicions.
 
3. Participació en concursos i/o exhibicions
Es valora satisfactòriament la participació en exhibicions i concursos i s'agraeix la tasca efectuada per les patinadores i les monitores.
 
4. Treball en comissions
S'explica que el Club PATIXOU el formem totes aquelles famílies que hi tenim alguna criatura que hi patina.
És per aquest fet que se sol·licita als pares i mares la participació i la col·laboració en comissions de treball.
Es lliura un full amb un llistat de comissions per tal que els pares i mares es puguin apuntar.
 
5. Funcionament econòmic
S'informa que la quota del grup de patinadores de primària serà de 50 euros i la del grup de patinadores de secundària, de 60 euros.
 
6. Torn obert de paraules
Algunes famílies actualitzen el seu correu electrònic. S'informa que el dia 15 d'octubre es farà el dinar degermanor a La Serra, Sant Martí Sarroca. El lloc és molt adequat.
Es distribueixen responsabilitats per organitzar el dinar familiar.
Sense cap altra informació es dóna per acabada la sessió
 

3- Balanç temporada 2011-2012.Resultats i funcionament econòmic.

 
  • Balanç temporada 2011-2012.
·         Si esteu interessats en conèixer situació sobre balanç econòmic del club, sol·liciteu-ho al Tresorer/a de la Junta.
4- Patixou participatiu. Treball en comissions.


Comissió de comunicació i publicacions
Encarregada d’habilitar els mitjans necessaris per tal de mantenir informats a pares i mares, patinadors/es del club, tant de les activitats de la mateixa, com les de l’entorn vinculades al mon del patinatge xou.  Seran els responsables de l’elaboració de les circulars informatives, la creació, desenvolupament , manteniment i actualització de la web del club i de la preparació del material de publicitat del club (posters, programes, cartells, etc.). També s’encarregaran de la coordinació i realització de fotografies i vídeos de tots els esdeveniments en que participi el club.
També es responsabilitzaran de mantenir informats als mitjans (televisió, radio, premsa) dels actes claus on participi/que organitzi el club.
Comissió econòmica
S’ocupa de la gestió econòmica del club i de tots els temes legals que hagi de gestionar: llibre de socis, llibre de comptes, llibre d’actes, llibre d’inventari de béns, estatuts,  tramitació i seguiment de les subvencions locals, comarcals, autonòmiques i estatals que els siguin d’aplicació, realització de pressupost anual, assegurances, etc.
Comissió de festes
Organitza i planifica els actes festius que serveixin de punt de trobada entre tots els membres del club (Trobada de Famílies-patinadors, Festival, etc.). També coordina i planifica l’assistència a exhibicions, festivals d’altres clubs, competicions, etc.
 
Comissió de recolzament  i de relació amb clubs i organismes
Seran el nexe d’unió entre entrenador/es i pares rebent les queixes, explicacions, etc. dels pares i/o patinadors/es. Comunicaran als entrenadors les queixes, explicacions i n’obtindran una resposta que transmetran als pares interessats.
Recolzaran als entrenadors/es.
Promouran un fòrum on es tracti amb els projectes a futur del club, les normes de funcionament, activitats culturals a desenvolupar en col·laboració amb altres clubs, activitats d’estiu (Casal d'estiu, ...), anàlisi de la marxa del curs, etc. etc....
Serà la comissió encarregada d’elaborar el projecte d’activitats i memòria de cada curs. Aquestes memòries, que inclouen activitats, presencia a competicions, exhibicions, festivals  i objectius assolits, han d’estar sempre a disposició dels socis del club que desitgin consultar-les.
També promouran i mantindran relacions amb els organismes e institucions, davant els que presentarà les necessitats del club (de pistes, material, patrocinadors...).
Comissió de vestuari i maquillatge
S’ocupa de proposar, acordar i gestionar la realització en termini  del vestuari del club, es a dir, tant de l’equipament oficial (mallot, dessuadora, etc.)  i vestuari especial per als balls de grup.
En les activitats, exhibicions, competicions i/o festivals on participi el curs coordinaran la presència de personal de manteniment de vestuari i maquillatge.
*Primer Festival Patixou de Patinatge Grups Xou a Vilafranca del Penedès


Dissabte 30 de juny va tenir lloc el 1r Festival Patixou de Patinatge Xou, esdeveniment que, per primera vegada, organitzava el Club com a festa de comiat de la temporada i per donar a conèixer la pràctica d'aquesta modalitat de patinatge arreu del Penedès.
L'exhibició va tenir lloc al Pavelló de Hoquei de Vilafranca del Penedès a les 19.00 h i va comptar amb la participació de més de 200 patinadors de 14 clubs, tant del propi Club com d'entitats d'arreu de Catalunya i que varen demostrar la tècnica amb l'execució de diferents coreografies sobre patins, tant individuals com en grup. Van ser presents en el Festival els següents grups: CPA Vilafranca, CP Sant Ramon, CPA Monjos, Escola Olesa de Bonesvalls, CP Manlleu, CP Salou, APA Folgueroles, Fundació Vilanova, Col·legi Sant Bonaventura, CP La Granada, Escola Baltà Elies, CPA Cubelles, Reus Deportiu i CPA Patixou.
Per PATIXOU és important que l’esforç que realitzen les patinadores al llarg del curs tingui una visibilitat. El Festival ho fa possible i no vol ser una competició, on cal exigir un alt nivell d’execució,
sinó una oportunitat per divertir-se i poder descobrir el potencial del patinatge al Penedès. No hi va haver ni guanyadors ni perdedors. És un festival que vol tenir continuïtat en els propers anys i des d'ara cal començar a organitzar el proper, que tindrà lloc el dissabte 29 de Juny de 2013. Reserveu-vos la data!!!
Per començar a organitzar el Festival cal dotar les diferents Comis- sions del Club de persones disposades a implicar-s’hi. L’experiència del primer festival ens facilitarà molt el tema però cal estar molt coordinats per no duplicar tasques. Quines seran aquestes tasques?
Totes les Comissions del Club col·laboren en la preparació del Festival, creen una nova comissió, la del Festival i aquesta assumeix la coordinació del mateix. Per anar fent boca aquí teniu algunes de les tasques:
Reserva de la data i de l’espai de realització del Festival a l’Ajuntament i material necessari (taules, caval- lets...).
• Contactar amb els clubs de patinatge del Penedès i altres comarques per concertar qui participarà en el Festival.
• Imatge, pòsters, programes i decoració espai realització Festival.
• Buscar sponsors pel Festival (paneres, regals patinadors/monitors, despeses pròpies).
• Preparació i venda el dia del Festival de la loteria per recaptar diners per sufragar cost Festival. També venda, si s’escau, de material del club (samarretes, ventalls, ...).
• Premsa: comunicació a premsa abans i després del Festival. Reportatge vídeo + fotografies durant el Festival. Del qual s'editarà un DVD amb tots el balls del Festival.
• So/presentació festival: coordinació musica i so durant el Festival.
• Rebuda / acompanyament grups dia Festival.
 
Per altra banda els monitors/es decideixen l’ordre d’aparició dels diferents grups i preparen el ball del Club pel Festival.
Cal molta gent i que tots ens hi impliquem, doncs la feina és molta. Tots hi podem aportar, abans, durant i en acabar el Festival el nostre humil granet de sorra. Tenim un molt bon record del primer i segur que el segon pot ser molt millor.
 
 
*Casal d'Estiu de Patinatge
 

Es va desenvolupar al Pavelló Firal de Vilafranca amb un total de 5 setmanes i amb l'horari de 9 a 14 hores,  dirigit a nenes i nens de 4 a 12 anys.
L'objectiu era poder atendre infants que volguessin aprendre a patinar o millorar la tècnica, els que ja en sabien, combinat amb altres activitats lúdiques: manualitats, tallers, juguem en anglès, gimcanes, dansa, piscina i alguna sortida fora del recinte.
La idea va sorgir a iniciativa de 3 patinadores del Club  Patixou amb experiència en l’ensenyament d’aquest esport a escoles i entitats, l’Anna, la Laia i la Marta, que estaven interessades en la seva organització.
 
PATIXOU els hi va donar tot el recolzament, suport legal i logístic necessari.
El Casal d'Estiu, però, va ser una activitat independent dins de les habituals del Club.
- Les organitzadores varen decidir el funcionament del Casal:
 
- Van crear un blog on les famílies interessades podien trobar tota la informació i omplir el formulari de pre-inscripció.
El Casal estava dividit per setmanes, independent una de l'altra, cosa que oferia flexibilitat a les famílies a l'hora de fer la inscripció.
Totes les activitats i els horaris estaven penjats al blog.
 
- Es va oferir a les famílies la possibilitat de deixar les nenes ½ hora abans de les 9 i  recollir-les fins a ½ hora després de les 2
- Van incloure el Casal dins de les activitats que organitza el Consell Esportiu durant l'època d'estiu
 
- Tots els participants estaven assegurats per l’assegurança col·lectiva que tramita el Consell Esportiu
- Activitats que es van realitzar, a part de la pròpia de patinar, la qual es feia a primera hora després d'haver fet l'escalfament:
- Piscina dos cops per setmana
 
- Dansa un cop per setmana amb una monitora especialitzada
- Desplaçament per anar a fer a un taller de granja i també al Planeta Màgic
- Diversos i variats tallers de manualitats
 
- Jocs i gimcanes
 
- Els preus foren molt competitius, amb descomptes segons les setmanes que hi assistien
- Les monitores van portar la seva pròpia comptabilitat, organitzant els pagaments i cobraments corresponents
- La participació al Casal va tenir una afluència moderada (25 nenes) i irregular depenent de les setmanes, amb un mitjana de 12 participants setmanals i una edat mitjana entre 8 i 9 anys
- Els participants procedien de diferents orígens,  tant membres de Patixou, com d’altres clubs de la comarca, i altres nenes que no havien patinat mai.
- L'última setmana van muntar una coreografia de patinatge de la qual els pares varen poder gaudir
- El blog del Casal 2012 poden veure fotos i vídeos de les activitats que varen fer http://casalpatixou.blogspot.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario